教授プロフィール/Professor profile
Language: JPN / ENG
梶川 裕矢
所属
- 東京大学 未来ビジョン研究センター 教授(本務)
- 東京大学 工学系研究科技術経営戦略学専攻 教授(兼務)
- 東京工業大学 環境・社会理工学院 特定教授
- 名古屋大学 イノベーション戦略室 客員教授
経歴
1999年 東京大学工学部化学システム工学科 卒業
2001年 東京大学大学院工学系研究科化学システム工学科修士課程 修了
2004年 東京大学大学院工学系研究科化学システム工学科博士課程 修了 博士(工学)
2003年 日本学術振興会特別研究員(DC2)
2005年 東京大学大学院工学系研究科 助手
2007年 東京大学大学院工学系研究科 助教
2009年 東京大学大学院工学系研究科 特任講師
2012年 東京工業大学大学院イノベーションマネジメント研究科 准教授
2017年 東京工業大学環境・社会理工学院 教授
2018年 東京大学国際高等研究所サステイナビリティ学連携研究機構 教授
2019年 東京大学未来ビジョン研究センター 教授
2023年 東京工業大学環境・社会理工学院 特定教授
関連サイト
Language: JPN / ENG
Yuya Kajikawa
Affiliation
- Professor at Institute for Future Initiatives, The University of Tokyo
- Visiting Professor at School of Environment and Society, Institute of Science Tokyo
Degree
- Bachelor of Engineering (Chemical System Engineering) on March 1999 (The University of Tokyo)
- Master of Engineering (Chemical System Engineering) on March 2001 (The University of Tokyo)
- Ph.D. in Engineering on March 2004 (The University of Tokyo)
Research History
- 2003 JSPS Research Fellowships for Young Scientists (DC2)
- 2005 Research Associate, School of Engineering, The University of Tokyo
- 2007 Assistant Professor, Graduate School of Engineering, The University of Tokyo
- 2009 Project Lecturer, Graduate School of Engineering, The University of Tokyo
- 2012 Associate Professor, Graduate School of Innovation Management, Tokyo Institute of Technology
- 2017 Professor, School of Environment and Society, Tokyo Institute of Technology
- 2018 Professor, Visiting Professor Institutes for Advanced Studies (UTIAS), The University of Tokyo
Research Interests
- Management of Technology (MOT)
- Scientometrics
- Sustainability
- Science, Technology, and Innovation Policy
Research Areas
- Manufacturing technology (mechanical, electrical/electronic, chemical engineering) / Chemical reaction and process system engineering /
- Nanotechnology/Materials / Thin-film surfaces and interfaces /
- Humanities & social sciences / Business administration /
- Humanities & social sciences / Library/information science, humanistic/social informatics /